Сьогодні у Ніжинській міськраді раді відбулося  засідання робочої групи щодо вивчення проблемних питань щодо пасажироперевезення в Ніжині.

Питання підняття вартості проїзду в міському транспорті, його якості вже не один місяць турбує місто Ніжин. Протягом довгого часу перевізники вимагають підняття вартості проїзду і кожного разу вони змінюють бажану ціну. Власники міських маршруток спираються на збільшення ціни на паливо, здорожчання ремонту та інших проблем, з якими вони стикаються.

Натомість звичайні жителі міста не розуміють за що мають платити більше. Люди постійно скаржаться на якість перевезень, збою графіків руху міських маршруток. Також неабияк сколихнув громадян колапс на 11, 12 та 13 маршрутах, які протягом двох днів не функціонували. Обурює містян і ситуація з відсутністю обліку пасажиропотоку, який би міг поставити крапку у такому проблемному питанні.

На сьогоднішньому засіданні робочої групи були представники Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя та Чернігівського національного технічного університету котрі здійснювали обрахунок пасажиропотоку в Ніжині та представили результати проведеної роботи.

Маркетингові дослідження на маршрутах  міста Ніжин проводилося шляхом обрахунку пасажирів що зайшли до автобуса та вийшли з нього, та внесення даних в маршрутні листи. Даний обрахунок здійснювали студенти НДУ ім. М. Гоголя 24 та 25 червня 2018 року. Кількість пасажирів за один рейс вираховувалися за алгоритмом: загальна кількість пасажирів поділена за день на кількість обстежених рейсів.

Пасажиропотік за 1 рейс станом на 24 та 25 червня

№1 14,9 16,15
№2 17,05 19,80
№3к 16,95 16,95
№3а 18,30 26,05
№5 13,40 15,90
№7 16,75 19,00
№8 20,70 23,80
№11 12,05 10,90
№12 16,25 20,65
№13 20,15 12,16
№14 24,70 29,45
№15 21,65 23,25
№16 17,90 21,00
№39 20,85 23,95

Для обрахунку оптимальної вартості проїду враховували ряд факторів, це і вартість пального, ремонту, пасажиропотоку, кількості рейсів, середньоденного та середньорічного пробігу, протяжності маршруту та ряд інших факторів. Результатом такого розрахунку стала середня ціна в розмірі 7,50 грн. Також було наголошено, що в даний тариф не враховувались пільгові категорії.

У відповідь на такі результати  присутні на засіданні активісти  наголосили, що ці дані не можуть бути актуальними для підрахунку оптимальної вартості проїзду.  Адже обрахунок здійснювався в літній час, коли студенти поїхали на канікули та й самі жителі Ніжина пересуваються на велосипедах. Було наголошено на необхідність проведення контрольного обстеження пасажиропотоку восени. Не оминули увагою і сумніви, щодо достовірності проведених обрахунків та сумлінності, з якою їх здійснювали студенти і випадки, коли самі водії заповнювали маршрутні листки.

Також для присутніх незрозуміло чому на маршрутах,  де є кондуктори не можна обрахувати кількість пасажирів за виданими квитками. Валентина Корабель відповіла, що квитки видаються тільки тим хто платить за проїзд, для пільгових категорій квиток не передбачається.

Обговорення даного питання тривало довгий час, наводились різні аргументи  і з боку перевізників на користь здорожчання проїзду, і з боку громадян, котрі проти підняття ціни. Та як результат було прийняте рішення провести 18 вересня контрольне обстеження пасажиропотоку в місті Ніжин та точного розрахунку оптимальної вартості проїзду на міських маршрутах. Перевізники в свою чергу погодились чекати результатів та продовжити обслуговування проблемних маршрутів 11, 12 та 13. Після контрольного обстеження міська влада знову повернеться до розгляду даного питання та прийме остаточне рішення.

Юлія Гринько для сайту Уездные новости