Вчорашній пленарний день у Верховній Раді України безумовно став днем ЖКГ і енергозбереження. Депутати прийняли ключові законопроекти,які змінюють підходи  до обліку теплової енергії та водопостоачання дали старт для реформаторського підходу в енергозбереженні  в частині визначення енергоефективності будівель.

Зокрема Верховна Рада України 238 голосами прийняла в цілому Законопроект «Про комерційний облік комунальних послуг» зі всіма поправками, на яких наполягав профільний Комітет з питань будівництва, містобудування і ЖКГ.

Фото Sergiy Savchuk.

Цей законопроект дасть змогу запровадити повний індивідуальний облік теплопостачання у житлових будівлях країни. Кожен споживач отримає достовірну інформацію про своє споживання та зможе оплачувати лише спожитий обсяг послуг.

«Запровадження цього законопроекту дає,змогу нам вперше за часи незалежності вмотивовано споживати тепло та водубільш раціонально. Закон гарантує справедливо нараховані платежі, контроль і облік тепла для споживачів, а також захист енергетичної незалежності для всієї країни. За розрахунками фахівців, після реалізації вимог цього закону тариф на водопостачання може зменшитися до 15%. Ми говоримо про те, що Україна обрала європейський шлях розвитку. А як ми знаємо усі європейці ведуть дуже жорсткий облік спожитих ресурсів, щоб не переплачувати і не витрачати жодної зайвої копійки. Я думаю, що такий підхід до економії є правильним», — так вважає співавтор законопроекту, заступник головиКомітету з питань будівництва, містобудування і ЖКГ Верховної ради України народний депутат Олександр Кодола.

Прийнятий  Закон «Про  комерційний облік теплової енергії та водопостачання» визначає засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг.

Закон регулює відносини щодо:

1) комерційного обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання;

2) розподілу між споживачами обсягу спожитих комунальних послуг;

3) встановлення, обслуговування, заміни вузлів обліку/приладів — розподілювачів теплової енергії;

4) формування та надання споживачам рахунків на оплату комунальних послуг;

5) забезпечення споживачів обліковою інформацією.

Фото Sergiy Savchuk.

Закон передбачає оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг.

Законом забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку відповідних комунальних послуг.

Документом передбачено, що органи місцевого самоврядування згідно із затвердженими відповідно до законодавства програмами можуть приймати рішення про виділення коштів з місцевого бюджету на оснащення вузлами розподільного обліку теплової енергії або приладами — розподілювачами теплової енергії у приміщеннях будівель, які на день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж.

Закон встановлює відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері комерційного, у тому числі розподільного обліку, комунальних послуг та фінансові санкції.

Граничний термін запровадження комерційного обліку тепла – протягом року з дня набрання чинності Законом, комерційний облік води – протягом двох років, а розподільний облік – протягом трьох років.

 Прес-служба народного депутата України Олександра Кодоли