Вперше за роки співпраці між Ніжинським державним університетом ім.М.Гоголя і Вищою Державною Професійною школою у Хелмі(Польща) КАФЕДРОЮ СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ була організована поїздка до Польщі з метою вивчення особливостей соціальної робти у сусідній державі.

Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомляє доцент кафедри Світлана Борисюк.
Студенти діляться: “20 березня у Красному Ставі ми разом зі студентами Ніжинського університету та польськими студентами під керівництвом Світлани Борисюк і Галини Бейгер відвідали інтеграційне товариство «Магнум Бонум», де нам розповіли про проект «Через кордони без бар’єрів», який реалізувався у рамках Програми транскордонного співробітництва Польща – Білорусь – Україна (2007 – 2013) спільно з товариством “Зелений хрест” (Львів). Головною метою проекту є зміцнення інституційної співпраці, що сприяє зменшенню явищ соціальної ізоляції серед людей з обмеженими можливостями.

Завдяки нелегкій праці людей, які вкладали свої сили у реалізацію проекту, благодійникам та небайдужим громадянам ,вдалось розширити навчально-реабілітаційний Центр у Красному Ставі: побудували нові приміщення; придбали обладнання навчально-реабілітаційного центру з необхідними меблями,які пристосовані для потреб людей з інвалідністю; закупили необхідні транспортні засоби для підвезення до установи людей з обмеженими можливостями та забеспечення їх доступу до культурних і туристичних активів; створили інформаційні технології, що сприяють підвищенню поінформованості громадськості та інтеграції людей з інвалідністю у соціум. Сьогодні тут на навчанні та реабілітації 50 дітей з інвалідністю різної форми, яких щодня доставляє з дому до Центру автобус. У кожної дитини є свій тьютор («ангел») для супроводу її перебування у Центрі.

Кожен фахівець-тьютор має підготовку у різних сферах – логопедії, терапії, реабілітології, нейрофізіології тощо. У навчально-реабілітаційному Центрі з дітьми організовується робота у таких кімнатах: -терапевтична сенсорна кімната , -кімната фізіотерапії, -мультимедійна кімната, – спортивний зала, -кімната музикотерапії, – зала хромотерапії, -масажний кабінет, -кімната для терапії з тваринами. Ми стали свідками,як фахівці проводять водну терапію з дітьми у басейні,побачили, за допомогою яких прийомів реалізується частина реабілітаційного процесу дитини. Усі заняття у Центрі є безкоштовні( батьки сплачують тільки обіди). Мені було корисним дізнатися, якими інноваційними методами проводиться робота з людьми, що мають інвалідність.

Різноманітні технології, які застосовуються у Центрі, дійсно допомагають людині у її успішній реабілітації. Однією з таких технологій,що для мене було новим – це був метод Петто. Кондуктивна педагогіка базується переважно на освітній моделі втручання і об’єднує педагогічні та реабілітаційні цілі в одній програмі. При лікуванні хворих на ДЦП, наприклад, заняття проводяться у спеціалізованих групах чисельністю від 10 до 25 дітей. Діти разом займаються, спостерігають та заохочують один одного до виконання вправ. Кондуктори (вихователі-реабілітологи) керують групою та забезпечують емоційну підтримку кожній окремій дитині.

Цілі реабілітаційної програми визначаються загальним рівнем розвитку групи та індивідуально -вміннями кожної дитини. Заняття у групах є структурованими й проводяться відповідно до розробленої програми. Програма містить блоки, які складаються із комплексів занять, які проводяться в ігровій формі. Комплекси вправ та визначених до них завдання, підбираються залежно від характеру патології дитини, її рухових та інтелектуальних можливостей. Майже усі вправи комплексу базуються на фізичних рухах дитини.

Мені дуже цікаво було спостерігати за реабілітацією дитини з особливими потребами,побачити на прикладі,як саме здійснюється терапевтична робота, які засоби при цьому використовуються. Я спостерігала роботу з дітьми спеціалістів, які дійсно віддані своїй професії, вони дуже кваліфіковані й добре навченні фахівці.»

Джерело: Нежатин